۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۰۹۶۹

فضای مجازی | عامل آرامش قلب

فضای مجازی | عامل آرامش قلب
رهبر معظم انقلاب: ما توانستیم در جنگ هشت ساله بر همه دشمنان فائق بیاییم؛ تجربه دفاع مقدس برای «لِیَطمَئِنَّ قَلبی» کافی نیست؟
به گزارش خبرگزاری رسا، صفحه اینستاگرامی دفاع مقدس، بخشی از سخنان رهبر انقلاب در خرداد سال ۹۶ را با عنوان «تجربه دفاع مقدس؛ عامل آرامش قلوب» منتشر کرد.

"رهبر انقلاب اسلامی: هشت سال همه‌ی دنیا متّفق شدند علیه ما و با ما جنگیدند؛ این یک واقعیّتی است، همه‌ی دنیا! یعنی آمریکا علیه ما بود در عمل، ناتو علیه ما بود در عمل، شورویِ آن روز علیه ما بود در عمل، مرتجعین منطقه - همین سعودی و کویت و بقیّه - همه علیه ما بودند در عمل! یعنی همه‌ی آن‌ها علیه ما [در جنگ]شرکت داشتند.
 
ما هم یک نهال تازه‌روییده با تجربه‌های کم، توانستیم بر همه‌ی این‌ها فائق بیاییم؛ این تجربه‌ی ما است؛ این برای «لِیَطمَئِنَّ قَلبی» کافی نیست؟ این مثل همان زنده شدن مرغ‌هایی است که جناب ابراهیم (علیه السّلام) از خدای متعال خواست، خدا گفت این‌جوری عمل بکن برای اینکه قلبت آرامش پیدا کند.
 
این آرامش قلبی را ما باید داشته باشیم؛ هر کسی ندارد، معیوب است؛ یعنی تعبیر بهترش این است که بگوییم معیوب است، اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم باید بگوییم معیوب است؛ [اگر هم]بدبینانه نگاه کنیم، خب جور دیگری باید قضاوت کنیم."(۱۳۹۶/۰۳/۰۳)
/۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات